#we are the roses without torn <3 They are my Everything :)

Monday, July 11

Mass Camp ♥


Let start our story today .
the title of my story is a few days at gunung datuk .
hahaha
tersebut lah kisah tentang seorang anak gadis cantik bernama domo . taibb .
dia kini mnjadi sbhagian drpd mrsm alor gajah . taibb . hahaha
lawak nau =='
okayokay. serious ehh .

aku peg mass camp ny from 19June until 21June 2011 .
20June ouh . befday aku ouh .

excited gle2 time nk peg cause dkat sne aktiviti sume ngn homeroom(hr) . hr ny kire mcm siblings aku lah dkat sni . aku gembira sgat2 sbb hr aku kamcing gilagila nk mampuih . so ape lagi 'kte enjoy' :)
hahaha
before peg sne ktorg kne sedia kn bendera hr , trademark hr ngn cheers hr . ape lg , time to work .
Bendera :
designer : pojai
*tp tukang tmbh2 bdak2 pmpuan
tukang lukis : pojai + domo(aku lah)
hehe
tukang warna : sume bdak pmpuan
tukang beli brg2 : daddy
*budk laki ?? tukang t e n g o k =='
Cheers :
idea asal : awin
berbunyi : kencang Fezali kencang . kencang Fezali kencang .
dea ad lgu dea . tp pnjang . malas nk taip .*sbna nye dh ta ingt . :D

1st day(19June2011)
packing time . skali tgok , mak aii mcm nk peg seminggu . pdhal 3 hari saja . haha . gebang lebih .
stay ngn sume roomate aku time dkat dewan .
aku naik bas ke-3 tp jd 1st bas yg smpy dlu .
patik rse sungguh pelik . hahaha .
korng taw , ktorg kne daki dr tmpt turun bas ke campsite .
pehh menderita ouhh . dala kne bwk beg yg mcm bwk berpack pack simen . haiyaa . manyak penat+sakit ouh . pinggang wa mcm mau terpusing ouh . haha . smpy2 atas ap agi , cari air sejuk ahh :)
time tnggu bdak laki nk smpy , ktorg kne dirikn khemah . tentmate aku = aku , nurin , farah ngn fazera .
ptg tuh aktiviti dea bina bngunan manusia paling tinggi . hr mne yg paling tinggi+paling lame , menang laa .
ktorg ta mnang sbb ta sume naik . hehehe
tp best gle . ktorg bkn serious pn time buad uhh . siap gelak2 lg . dala time kucai nk aja ktorg , dea tepegang tgn aku . apo daa . bukanmuhrim !! hehe
best tgok mcm2 ragam . ksian ade yg injured . aku ta ingt spe .
tw ta toilet kne share laki pmpuan !! oh s*** . tp ade time laa . mmg mndi serabai gle . haha

malam : softskill game .
yeppe , kumpul ngn hr lg . syok nyeeeee :D
ktorg semakin rapat . dalam gmbira ad juga sdeh cause tomorrow was my birthday .
ta dpt nk celeb ngn family .
aktiviti : kne tulis sifat positif ahli homeroom taw . haha . ape agaknye pndangan dorang pasal aku ek ??
hahaha . takot pn ade . nk bgtaw ke ta ek ? hahaha . malu laa pulaa
Atiqah Shazlin (domo) :
-peramah
-cute
-comel sangat2 <3
-bole diharap
-bertanggunjawab
-sayang gle kw roomate yg baik sgat (iman pnye ayt)
-sayang kw . (ta tw spe tulis)
-baik
-ske senyum
-caring sangat
-sweet
yg paling ta bole bla , -shortie
ape ny ? hahahaha . korng mmg kn .

lpas uhh malam ny juga ad kmbara malam . sume kne ttup mata . tp jalan rmai2 ngn dorng . so ta tkot sgt . tp dga ade org ckp akn d tinggalkn sorng2 naty . takott . tp tawakal aje lahh . Allah sentiasa mnemani ku . hahaha

2nd day(20June 2011) <3
dh pkul 12 a.m . ktorng tga tnggu giliran utk kembara malam . hr ktorng 2nd last drpd 18 hr kot . ntah ta ingt . ktorng sempat baring2 lg atas jlan tar uhh . tgok keindahan bintang . aku ta pcye sbb malam birthday aku kne buad bnde2 ny . pastuh tbe2 Iman jerit . Iman ny ahli hr aku merangkap roomate aku <3 Iman jerit , ehh dh pkul 12 laa . BIRTHDAY DOMO !! pastuh dorg trus nyanyi . bdak laki hr aku kn sporting2 . dorng joint nyanyi skali lgu utk aku . trharu gle . ny 1st time aku celeb ngn selain family aku :D
 pastuh hr2 yg ta peg lg wish aku hb . aku trharu gle . mnangis seh .
malam uhh masuk air . sejuk gle . pastuh kne tinggal kn sorg2 . aku tw dorng ltak dkat2 . aku dga ad org borak2 . tp aku rse dea ltak ktorg dkat kndang babi =..= aku dga bunyi babi .
ishh dala babi hutan . time balik kne balik sorng2 ikot tali .dala tali nipis gle . aku dh mcm okay . seram gle . dala hutan tebal . time aku jalan , aku nmpk something wane putih . bnde uhh tgok aku . aku ap lg jerit kuat2 'ALLAHUAKBAR' laa . ntah2 pontianak :( malam birthday aku kne pacat :( uwaa . hahaha . knangan .

 aktiviti pagi : hari ni orientaring ngn masakn rimba <3
korng bayangkan time orientaring , ade 15 checkpoint . kne selesai dlm mse1jam . gle kn . ta masuk akal =='
apo daa . merepek .
hr aku dpt 2 checkpoint saja . 1st checkpoint 6 , 2nd checkpoint 3 kot . time checkpoint 6 ktorng kne pelok pkok ckp 'saya sayang awak' sweet sgat . sume org kne buad <3 hehe
time jlan dlam hutan uhh aku bnyk kali nk trjatuh . kucai baik gle2 . stiap kali aku trjerit ke nk trjtuh ke trjerit ckp aduh ke , dea akn ckp cmni ' mo kw okey ta mo ?' dea ske pnggil aku mo<3 . shortform nme domo . haha . comel nme uhh .
time masakan rimba .. aku ske gle time ny . keje aku basuh beras . hehehe . aku jd tukang kipas . hehe . penat ouh . aku dh tade keje . aku joint kucai ngan nurin bungkus telur dlm tanah . kucai kn expert . dea pngakap so dh biasa bnde2 ny . time tga bngkus telur uhh ktorg betiga gelak gelak , borak borak . haha .
1st 1st aku ingt kucai ny smbong , tp rupe nye ta . peramah bgk nye . haha . 1st time aku bungkus telur dlam tanah . kucai puji aku pnye hasil . ksian nurin , kucai gelakkn dea pnye keje . hahaha
time aku tga nk bakar roti , Iman jerit lg . time msakan rimba daddy joint skali .
Iman ckp 'Daddy2 hrini birthday domo' korng tw , dorng nyanyi kn lg lgu birthday utk aku . ya Allah , trharu gle aku . dalam hati hnye tuhan saja yg taw . time tga nyanyi uhh sume hr2 skeliling uh joint skali . aku lg laa sebak . ramai2 nyanyikn lgu birthday utk aku . pehh . tengs korang cause make my birthday this time so meaningful . I will never forget this moment . aku sayang korang gle2 . yg paling semangat nyanyi , daddy , iman , kucai , mai , nurin , awin :) tengs korang . time nk balik campsite , sume org yg brtembung ngn aku ckp hb dkat aku . wahh , terharunye T.T tengs

malam tuh ade aktiviti 'embun'
ckgu bg barang : lilin , mancis 3 btg , A4 paper ngn pen . aku dh agak . msti ckgu suruh dduk sorng2 nd then tulis wasiat . seram nyee .
tringt mama time tulis wasiat uhh . aku dh nges sorng2 dh dkat stu . alamak bocor rhsia .

3rd day(21June 2011)
last day dkat gunung datuk .
harini aktiviti nye : hiking . dala drjah kecerunan gunung uhh ad yg 75' , 90' . pehh takot gle . tujuan nye nk tgok bekas tapak kaki hang tuah . aku dh rse nk pngsan .
 kucai bg aku smangat . 'come on mo . kw bole buad' . bole ta mo ?'
haha . tengs kucai , tengs nurin cause give me support .
taw ta , naek2 aje group ktorng ta smpat nk tgok tapak kaki uhh . shittay gle . bo*** ahh . dala naek mcm nk mati . pehh aku dh bengang daa . time turun , kaki aku dh mnggigil daa . tp akhirnya selamat smpy .

malam uhh ta payah peg prep . ckgu bg sume bdak f4 rest . betch kali ny paling tough aktiviti nye .
ckgu ckp tmpt uhh mmg keras gle . everywhere ade Penjaga . ktorg dpt tw yg tmpt ktorg lalu time malam embun uhh tmpt binatang buas lalu . aku dh mnganga dh . okayy nseb baik selamat . tp mass camp mmg superb sbb bole smbut birthday ngn hr aku :D
tp aku sdeh juga sbb bestiee aku yg lame ta sume wish aku . sdeh . yg wish just ain , aten , ryhan , fara . T.T
tape la . mybe dorng dh lpe kw . chill keh . kw ade kwn dkat sni :)
tengs for everything korang . aku ta kn pna lpe birthday aku kali ny <3

Sayang Homeroom Fezali Ketat-ketat <3



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...